FANDOM

Sid Meire's Civilization III
Civilization3.png
Civilization 3
Producent Firaxis Games
Projektant Jeff Briggs i Soren Johnson
Wydawca Atari, Cenega Poland (Polska)
Seria gier Civilization
Data wydania 30 października 2001 (Świat), 14 grudnia 2001 (Polska)
Gatunek strategiczna gra turowa

Civilization III – strategiczna gra turowa amerykańskiego studia Firaxis Games. Gra została wydana 30 października 2001 na na platformy Windows i Mac. Jest to trzecia część serii Civilization. Podobnie jak w poprzednich odsłonach serii, gracz rozwija cywilizację począwszy od 4000 p.n.e aż po czasy współczesne. Zmianą w stosunku do poprzednich części było wprowadzenie dowódców armii, którzy mogli zwiększać swoje doświadczenie w czasie rozgrywki. Gra spotkała się z pozytywną reakcją recenzentów uzyskując 90 punktów na 100 według serwisu Metacritic.

Dodatki Edytuj

  • Civilization III: Play the World – pierwszy oficjalny dodatek do Civilization III, przedstawiającej rozwój ziemskiej cywilizacji. Przede wszystkim wprowadza do gry możliwość rozgrywki wieloosobowej w sieci lokalnej i Internecie, w kilku trybach: Elimination, Domination, Regicide, King of the Mountain. W trybie dla wielu graczy są dostępne trzy rodzaje systemu rozgrywki: rozkazy można wydawać naprzemiennie, symultanicznie z podziałem na tury oraz symultanicznie bez podziału na tury. Ponadto Play the World wzbogaca pełną wersję gry o osiem nowych cywilizacji o różnych cechach i umiejętnościach (liderami nowych cywilizacji są m.in. Czyngis-chan,Hannibal, królowa Izabela, Brennus), rozbudowany edytor pozwalający graczom tworzyć własne scenariusze w nieograniczonym zakresie czasowym, oraz szereg nowych map i lokacji.
  • Civilization III: Conquests – drugi i zarazem ostatni oficjalny dodatek do Civilization III, pozwalający graczom wziąć udział w ośmiu największych podbojach znanych z historii naszej cywilizacji, w tym podboju Mezopotamii czy Ameryki. W każdej z ośmiu kampanii przygotowanych przez autorów, obejmujemy pieczę nad jedną z ośmiu nowych, potężnych cywilizacji (m.in. Sumeryjczycy i Majowie). Każda z rzeczonych nacji posiada swego własnego potężnego przywódcę, unikalne jednostki (m.in. Sumerian Enkidu Warrior, Trebuchet), technologię i specjalne umiejętności czy cechy. Ponadto możliwości gry rozszerzone zostały o szereg nowych funkcji, w tym: nowe warunki zwycięstwa, nowe cuda świata (Statua Zeusa), nowe elementy terenu, nowe surowce (tytoń, egzotyczne owoce, itp.), nowe katastrofy i klęski żywiołowe (erupcje wulkanów), nowe budynki i ulepszenia miast, nowe opcje dyplomatyczne, nowe typy rządów (np. Islamski Sułtanat) oraz wsparcie dla rozgrywki za pośrednictwem poczty elektronicznej (play-by-email). Udoskonalony został także edytor map i scenariuszy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki