FANDOM

Defense of the Ancients
Dota1.jpg
DotA
Projektant „Eul”, Steve „Guinsoo” Feak, „IceFrog”
Aktualna wersja 6.81d (9 sierpnia 2014)
Gatunek MOBA/ mod do RTSa
Tryby gry gra wieloosobowa (od 2 do 10 graczy)
Platforma Microsoft Windows, Mac OS, OS X

Defense of the Ancients (w skrócie DotA) – modyfikacja do komputerowych strategii czasu rzeczywistego – Warcraft III: Reign of Chaos i Warcraft III: The Frozen Throne .

Rozgrywka Edytuj

Defense of the Ancients gracze grają w zespołach the sentinel i the scourge. Baza graczy z the sentinel jest zlokalizowana w południowo-zachodnim rogu mapy, a baza graczy z the scourge w północno-wschodnim. Każda baza jest broniona przez wieże oraz grupy jednostek strażniczych. W centrum każdej bazy znajduje się ancient – budynek, który należy zniszczyć, aby wygrać mecz.

Defense of the Ancients gracze mogą wybrać jednego ze 112 bohaterów, z których każdy posiada inne umiejętności i taktyki. Za pomocą złota zdobywanego podczas gry gracze mogą kupować przedmioty do wzmocnienia i ulepszenia bohaterów. Dodatkowo za zabijanie pomniejszych jednostek sterowanych przez komputer (tzw. „creepów”) oraz innych postaci gracze otrzymują doświadczenie, dzięki któremu podwyższają się ich statystyki, a także siła ich umiejętności.

Defense of the Ancients oferuje wiele trybów gry. W grze można ustawić poziom trudności scenariusza oraz bohatera, lub zostanie to przypisane losowo. Wiele trybów gry może być łączone (np. łatwy poziom trudności z wysokim poziomem oraz losowe wybieranie bohatera).

Odbiór gry Edytuj

W 2006 roku Basshunter wykonał singel o Defense of the Ancients, singel nosi tytuł „Vi sitter i Ventrilo och spelar DotA”, w 2007 roku została wydana nowa wersja tego utworu, zatytułowana jako „DotA”, singel znalazł się na czołowych miejscach list przebojów w Finlandii, Szwecji, Norwegii, Danii, Holandii i Niemczech.

W 2008 roku Michael Walbridge z pisma Gamasutra stwierdził, że Defense of the Ancients jest najprawdopodobniej najbardziej popularną modyfikacją na świecie[.

Defense of the Ancients została zapisana jako jeden z czynników wpływających na Gas Powered Games w 2009 roku.

Basshunter - Dota03:56

Basshunter - Dota

Basshunter - DotA

Więcej z Fandomu

Losowa wiki