FANDOM

Warcraft 2
Warcraft 2.jpg
Warcraft II: Tides of Darkness
Producent Blizzard Entertainment
Wydawca Blizzard Entertainment
Dystrybutor CD Projekt
Seria gier Warcraft
Data wydania 14 marca 1995
Gatunek strategiczna gra czasu rzeczywistego
Platforma PC (DOS, Windows), Macintosh, PlayStation, Sega Saturn

Warcraft II: Tides of Darkness – strategiczna gra czasu rzeczywistego wydana w 1995 roku przez firmę Blizzard, będąca drugą częścią cyklu Warcraft. Akcja gry rozgrywa się w fantastycznym świecie Azeroth zamieszkiwanym przez orków i ludzi. Kanwą gry jest walka tych dwóch nacji, w której można opowiedzieć się po każdej ze stron konfliktu. Gra została przeportowana przez Electronic Arts na PlayStation i Segę Saturn. Ze względu na specyfikę konsoli brak w tym wydaniu opcji gry wieloosobowej.

Fabuła Edytuj

W tej części gry naród Azeroth, pokonany przez orków, ucieka przez Wielkie Morze do Lordaeron, szukając pomocy u władcy tej krainy. Zostaje zawiązane Przymierze Lordaeron, do którego dołączają się także elfy i krasnoludy, a którego celem jest wypędzenie hordy orków z Azeroth z powrotem do ich macierzystego świata, Draenoru. Czy im się to uda, czy też Horda podbije cały kontynent - to zależy od gracza.

Rasy Edytuj

W grze występują dwie rasy: Human (ludzie) oraz Orcs (orkowie). Jednostki obu ras różnią się wyglądem oraz:

  • dostępnymi zaklęciami.
  • parametrami jednostek (dotyczy ulepszeń do jednostek rangers i berseker).

Jednostki Edytuj

Każda rasa może werbować jednostki w koszarach (4 różne typy), portach (5 różnych typów), urodziskach gryfów lub smoków (1 typ) oraz 2 typy w wieżach wynalazków (Gnomish Inventor w przypadku rasy ludzi i Goblin Alchemist w przypadku orków).

Oprócz tego: Death Knight może zamieniać poległe jednostki w ożywione szkielety.

W grze występują również bohaterowie, których nie można werbować w żadnej z budowli.

Surowce Edytuj

W grze występują trzy surowce: złoto, drewno i ropa. Dodatkowo gracz musi wyżywić swoje jednostki budując farmy (jedna farma pozwala rekrutować cztery nowe jednostki).

Warcraft II Expansion Set Edytuj

W 1996 roku Blizzard wydał rozszerzenie do gry pod nazwą Warcraft II Expansion Set. Dodatek zawiera 24 nowe misje, które składają się na dwie kampanie, po jednej dla ludzi i orków. W grze poprawiono także kilka błędów, poprawiono niektóre algorytmy, zmieniono także nieznacznie wygląd krainy Draenor. Poziom trudności jest też wyższy niż w podstawowej wersji gry.

Warcraft II Battle.net Edition Edytuj

Warcraft II Battle.net Edition to wydana w 1999 roku wersja gry. Podczas gdy wcześniejsze części Warcraft były przeznaczone dla systemu DOS, ta wersja jest przeznaczona dla Windows. Zawiera wszystkie elementy Warcraft II: Tides of Darkness i dodatku Warcraft II: Beyond the Dark Portal oraz wprowadza możliwość grania w trybie wieloosobowym przez Battle.net.

Najważniejszymi możliwościami w tej części są: ladder i statystyki gracza. To pierwsze to wirtualny ranking uzależniony od wyników w tymże trybie gry - na kilku mapach. Statystyki gracza zaś obrazują ile ma on zwycięstw i porażek na wszystkich (także tych robionych przez samych graczy) mapach.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki